Svensk Brandsäkerhet är en del av Boomerang Solutions AB, ett svenskt privatägt bolag grundat 2002 av Henrik Espe.
Verksamheten startade med säkerhetsbrickor till nycklar för privatpersoner, företag och föreningar. Brickor som ökar chanserna att få tillbaks sina borttappade nycklar med 99%.
Därav namnet Boomerang, som fick symbolisera något som kommer tillbaka till sin rättmätiga ägare.
Denna produkt är fortfarande aktiv i bolaget, men idag utbyggd med fler förmånliga tjänster.
För den praktiska hanteringen av denna service anlitar vi ett av Sveriges störta säkerhetsföretag och hjälper på detta sätt årligen tusentals människor att få tillbaka sina nycklar på ett säkert och smidigt sätt.
År 2005 utökade vi verksamheten med en ny tjänst: Spärrtjänst för kort och värdehandlingar.
I och med samhällets övergång från kontanthantering till betal- och kreditkort har bedrägerierna skjutit i höjden. Med spärrtjänsten kan vi förebygga ett växande problem. Detta är, återigen, tjänster som finns tillgängliga i vårt produktsortiment. Läs mer här.
I mitten av 2007 startades vi så ytterligare en sektion, vår Brandavdelning som numera går under namnet Svensk Brandsäkerhet.
Denna avdelning hjälper framför allt mindre företag och privathushåll med att få ett säkert brandskydd.
Avdelningen drivs fortsatt separat men med organisatoriska synergieffekter genom att ligga under Boomerang Solutions AB.
2011 startade vi ytterligare ett affärsområde, Företagshjälpen.
Det är en portfölj designad för mindre företag med tjänster som ofta är kostsamma för den mindre företagaren.
Tanken har alltid varit att skapa verktyg som gör det enklare för den mindre företagaren att bedriva sin verksamhet.
Idag kan vi stoltsera med en skräddarsydd hemsida där våra kunder kan logga in i vår portal och utföra alltifrån bokföring till inkassohantering.
Boomerang Solutions AB jobbar aktivt med att utveckla nya tjänster och produkter. Vi arbetar också med att skapa en god säljkultur, bra utbildningar med mycket engagemang och kunskap.
I takt med kontinuerlig expansion har vi nu tagit ett krafttag runt kundvård och arbetar nu stenhårt med att säkerställa att all kundkontakt sker med öppenhet och tydlig information.